Glosar Online Marketing

Rata de click

Categorie: PPC marketing
Traducere/Altă denumire:CTR, Clickthrough rate

Rata de click, in engleza clickthrough rate (prescurtat CTR), este o unitate de masura din categoria masurarii performantei unei campanii online sau in particular a unui site. CTR-ul este definit ca o valoare procentuala obtinuta in urma raportului dintre click-urile obtinute de o reclama si afisarile pe care aceasta le-a obtinut.

De exemplu, daca din 100 de afisari, reclama a obtinut 1 click, atunci CTR-ul va fi calculat astfel: 1/100 = 0.01, iar cum CTR-ul este o valoare procentuala, se inmulteste cu 100. Deci, CTR-ul in cazul de fata va fi de 1%.

Rata de click la nivel de bannere a scazut foarte mult in ultimii ani. De exemplu, in anii 90, rata de click era in jurul valorii de 3%, iar in 2012, o valoare normala era cuprinsa intre 0.1 si 0.5%. Frecvent in Romania am obtinut 0.1-0.2%.

Rate de click foarte bune se obtin pe campaniile AdWords. In AdWords, chiar si pentru campaniile de bannere se pot obtine valori peste 20%. In mod normal o campanie optimizata si bine targetata, va avea frecvent valori ale CTR-ului peste 5%.

Am mentionat CTR-ul ca valoare de referinta in particular pentru un site deoarece unii proprietari de site-uri (si nu ma refer doar la publicatii) iau ca valoare de referinta a performantei si CTR-urile pe care campaniile derulate le-au avut. De exemplu, AdSense-ul raporteaza CTR-ul mediu pe care site-ul l-a obtinut.

Ultimul update 15 Noiembrie 2013 23:33:10



Copyright 2022 - Funnel Web Performance