Rata de click
Categorie: PPC marketing Traducere/Altă denumire:CTR, Clickthrough rate
Rata de click, in engleza clickthrough rate (prescurtat CTR), este o unitate de masura din categoria masurarii performantei unei campanii online sau in particular a unui site. CTR-ul este definit ca o valoare procentuala obtinuta in urma raportului dintre click-urile obtinute de o reclama si afisarile pe care aceasta le-a obtinut.
De exemplu, daca din 100 de afisari, reclama a obtinut 1 click, atunci CTR-ul va fi calculat astfel: 1/100 = 0.01, iar cum CTR-ul este o valoare procentuala, se inmulteste cu 100. Deci, CTR-ul in cazul de fata va fi de 1%.
Rata de click la nivel de bannere a scazut foarte mult in ultimii ani. De exemplu, in anii 90, rata de click era in jurul valorii de 3%, iar in 2012, o valoare normala era cuprinsa intre 0.1 si 0.5%. Frecvent in Romania am obtinut 0.1-0.2%.
Rate de click foarte bune se obtin pe campaniile AdWords. In AdWords, chiar si pentru campaniile de bannere se pot obtine valori peste 20%. In mod normal o campanie optimizata si bine targetata, va avea frecvent valori ale CTR-ului peste 5%.
Am mentionat CTR-ul ca valoare de referinta in particular pentru un site deoarece unii proprietari de site-uri (si nu ma refer doar la publicatii) iau ca valoare de referinta a performantei si CTR-urile pe care campaniile derulate le-au avut. De exemplu, AdSense-ul raporteaza CTR-ul mediu pe care site-ul l-a obtinut.
Resurse
https://support.google.com/adwords/answer/2615875?hl=ro
http://sem-point.com/marimea-banerelor-si-rata-de-click/
http://blog.2parale.ro/2013/04/mesaje-care-cresc-ctr-ul-si-rata-de-conversie-in-adwords/