Goal Abandon funnel
Categorie: Web Analytics
Expresie folosita in zona celor care utilizeaza toolul Google Analytics. Tot odata aceasta este si denumirea unuia dintre rapoartele disponibile in Google Analytics. A realiza un funnel presupune stabilirea unui asa zis „drum” pe care vizitatorii ar trebui sa-l parcurga. Procentul celor care se abat de la acest drum formeaza rata de abandon a funnel-ului sau goal-ului.
Goal Abandon funnel se exprima in procente, iar in Google Analytics acestea pot fi sortate pe zile sau ore. O valoare foarte ridicata a acestui procent denota de multe ori probleme in utilizarea siteului si sunt recomandate actiuni imediate.
Cea mai simpla actiune este cea de analiza a funnelului si identificarea pasilor in care se pierd cei mai multi vizitatori. Cei considerati cu probleme trebuie analizati separat si mai apoi testate diferite modificari (A/B testing, Multivariate testing etc).
Resurse:
http://www.google.com/support/analytics/bin/answer.py?hl=en&answer=60125
http://www.lunametrics.com/blog/2010/08/18/mysterious-funnel-exits/
http://www.smashingmagazine.com/2010/06/24/the-ultimate-guide-to-a-b-testing/
http://visualwebsiteoptimizer.com/case-studies.php