Glosar Online Marketing

Events

Categorie: Web Analytics

Introduse in Google Analytics in toamna lui 2011, event-urile au aparut din nevoia de masurare a micro-actiunilor din pagina si implicit a microconversiilor. In categoria microactiunilor intra navigarea prin tab-uri, interactiunea prin ajax-uri, descarcari de fisiere, click-uri pe bannere sau linkuri externe, activitatea din player-ele video sau alte aplicatii in flash si multe altele.

Inainte de toate, event-urile intra in categoria extra-traking-urilor, ceea ce presupune adaugarea de cod suplimentar in site pentru a putea obtine date despre microactiuni. Partea tehnica de setare se poate consulta aici.

Nu vom detalia partea tehnica, ci voi discuta doar despre logica din spatele stabilirii eventurilor si din ce sunt ele formate.

Un exemplu simplu este cel din site-urile ce pun la dispozitie documente in PDF spre descarcare. In cazul lor un event ar avea urmatoarea forma:

Categorie, actiune, label, valoare

 Categorie: iar dupa caz se poate scrie numele categoriei Documente, Fisiere, Download sau mai simplu Actiuni

Actiuni: iar aici pot fi mai multe variante de grupare: fie se scrie formatul fisierului, fie tipul de document (ex: manual utilizare, prezentare, studiu de caz etc)

Label: in functie de ce s-a setat la actiuni, aici se pot seta denumiri de documente, denumirea linkului care era pe document sau chiar nimic daca la actiune este trecut deja ceva sugestiv si site-ul contine putine documente

Value: pentru eventurile complexe, la ultima variabila se poate completa la valoare eventului, care obligatoriu trebuie sa fie un numar. In cazul documentelor, logica din spatele valorii este mult mai complexa.

Ultimul update 15 Noiembrie 2013 23:45:31



Copyright 2022 - Funnel Web Performance