Glosar Online Marketing

Email marketing

Categorie: Email marketing

Email marketingul este o forma de marketing online care foloseste ca si canal de comunicare emailul. Acesta presupune trimiterea de mesaje comerciale catre grupuri de persoane ale caror emailuri au fost colectate in prealabil.

Ca mediu de promovare, email marketingul realizat inteligent este in acest momentul unul dintre cele mai bune canale de conversie, chiar si in Romania. Pentru ca un email marketing sa fie eficient si profitabil trebuie sa contina cel putin urmatoarele trei componente:

  • Aplicatie dedicata de livrare emailuri care sa garanteze ca emailurile ajung in inbox si livrarea se face in timp util
  • Baza de date curatata si pe cat posibil dupa un timp mai indelungat la cei care nu au deschis cel putin un newsletter sa li se ceara din nou permisiunea de a primi emailuri de la acel brand
  • Newslettere cu design si mesaj atractiv. Si tot in aceasta zona intra si testele pe partea de Subject.

Pe langa cele trei elemente de mai sus, este foarte important ca orice trimitere sa beneficieze de tracking si vizitatorii din newsletter sa fie analizati in detaliu la nivel de site.

Tool-uri

Pentru livrarea de newslettere unele dintre cele mai frecvente aplicatii de livrare newslettere sunt MailChimp si Campaign Monitor si pe acestea doua le recomandam si noi pentru campanii simple de email marketing. In functie de nevoi se poate alege dintr-o lista consistenta de tooluri de livrare emailuri si management ale campaniilor de email marketing.

Pe piata din Romania exista cateva aplicatii locale care isi fac bine treaba. Problema lor este oarecum comuna, prea putina importanta data componentei de analiza. Din acest motiv si din altele ce tin de experienta noastra, nu o sa recomandam pe moment niciuna dintre solutiile locale de email marketing.

Pe partea de tracking a campaniilor cel mai frecvent recomand URL Builder pentru a putea realiza segmentarea la nivel de Google Analytics. Functia de adaugare a variabilelor din Google Analytics exista in multe aplicatii de email marketing, nu trebuie decat activata la trimitere. In functie de complexitatea aplicatiei, o buna parte din analize se pot face direct fara alte instrumente, insa pentru date de activitate in site este obligatoriu o sincronizare a datelor.

Tot pe partea de tool-uri as aminti si un instrument, de aceasta data romanesc, care ajuta la marirea bazei de date intr-un mod inteligent. E vorba de PadiAct si se poate testa gratuit in limita a 50 de emailuri pe luna.

Ultimul update 15 Noiembrie 2013 23:44:16



Copyright 2022 - Funnel Web Performance