Glosar Online Marketing

Duplicate content

Categorie: SEO

O expresie specifica domeniului SEO care se inscrie oarecum in zona de probleme din zona de optimizare. Asa cum se poate deduce si din nume, presupune duplicarea voluntara sau involuntara a continutului dintr-un site, practic acelasi continut apare pe mai multe pagini (URL-uri) din acelasi site.

Este o problema in primul rand deoarece motoarele de cautare nu vor sti care din pagini sunt mai importante si carora sa le acorde o importanta mai mare. Fara importanta, acestea nu vor iesi la cautari si implicit se pierde trafic.

Cele mai intalnite erori involuntare de duplicate sunt indexarile cu WWW si indexarile fara, paginile dedicate de print si mai nou versiunile mobile ale site-urilor.

Un exemplu concret de duplicate este urmatoarea situatie:

Magazin online – mai multe categorii de produse, produsele pot fi in mai multe categorii

Pagina de produs - produsele au ca URL categoria din care fac parte si numele lor, in momentul in care acelasi produs apare in mai multe categorii, acesta va aparea in site cu url-uri diferite pentru fiecare categorie

Solutia – este doar la nivel tehnic daca este chiar necesar sa apara acele produse in mai multe categorii. Sistemele avansate de ecommerce stiu sa gestioneze URL-urile incat sa inlature total duplicate-ul (ex. In Magento spre exemplu se poate). Tot o solutie este si definirea linkului canonic, dar si aceasta poate crea confuzie si implicit sa nu ajute la evitarea duplicarii.

Ultimul update 15 Noiembrie 2013 23:40:22



Copyright 2022 - Funnel Web Performance