Glosar Online Marketing

Costul per mia de afisari

Categorie: PPC marketing
Traducere/Altă denumire:CPM

CPM-ul este un model de plata in campaniile de marketing online si se refera la plata per mia de afisari. Concret, publisher-ul afiseaza cel mai frecvent bannerul advertiser-ului, iar plata se realizeaza la o mie de afisari pe care bannerul le-a avut. Indiferent daca reclama este accesata sau nu, plata va fi realizata. In astfel de campanii, click-urile nu au nici o valoare si nu de putine ori, dintr-o mie de afisari nu se obtin mai mult de 1-2 click-uri.

Desi modelul de plata la CPM a fost inlocuit aproape in totalitate de cel de tip PPC, in Romania este folosit pe scara larga la nivelul regiilor de publicitate. Costul CPM-ului variaza de la site la site si depinde mult de traficul pe care site-ul il are si cat de bine este cotat. Desi incredibil, inca se mai discuta de CPM-uri peste 20 euro, comparativ cu.com-ul unde, daca se doreste aceasta forma de plata, CPM-ul este sub 0.5$.

Daca in cazul campaniilor de tip PPC este oarecum normal sa ai in planificare numarul de click-urile care se vor obtine din bugetul alocat, in cazul CPM-ului este aproape imposibil de estimat cate click-uri se pot obtine. Din experienta, rata de click pe bannerele standard este sub 0,3%, iar cel mai frecvent CTR-ul este cuprins intre 0.05 si 0.3%.

Un caz special este cel in care sistemul de publicitate PPC permite si plata CPM. Din experienta, sunt rare situatiile in care este mai rentabil din punct de vedere al costurilor sa platesti la CPM, si nu la CPC cum ar fi normal. Atat in AdWords, cat si in Facebook, plata CPM este posibila.

Ultimul update 15 Noiembrie 2013 23:32:00



Copyright 2022 - Funnel Web Performance