Glosar Online Marketing

Cost per click

Categorie: PPC marketing
Traducere/Altă denumire:CPC

Costul per Click (CPC) face parte din vocabularul curent al campaniilor bazate pe performanta, mai exact al celor cu plata per click (PPC). Campania PPC este un model de publicitate online in care plata se realizeaza doar in momentul in care vizitatorul acceseaza reclama. Indiferent de cate ori reclama se afiseaza, advertiserul plateste doar in momentul in care reclama se acceseaza.

CPC-ul este o valoare exprimata cel mai frecvent in euro sau dolar. Desi unele sistemele PPC (de ex. AdWords-ul) permit si Leul ca moneda de referinta, frecvent la euro se raporteaza tot. Valorile CPC-ului variaza de la campanie la campanie si de la domeniu la domeniu. Sunt domenii in care se poate vorbi de un CPC de 0.10 euro, dar si altele in care este de la 1 euro in sus. In pietele foarte dezvoltate din.com se vorbeste de CPC-uri de ordinul zecilor de euro.

Campanii de tip PPC nu se pot realiza doar pe sisteme similare AdWords-ului, mai nou chiar si regiile mari de publicitate au in oferta campanii unde se plateste per click, nu per mia de afisari (CPM).

In cazul regiilor de cele mai multe ori se vorbeste de un CPC fix pe intreaga campanie. In cazul providerilor PPC (AdWords, Facebook Ads etc.), CPC-ul licitat este cel maxim si frecvent CPC-ul mediu al campaniei este mai mic decat cel licitat. Altfel spus, sistemele avansate tin cont de multi factori cand taxeaza un click.

CPC-ul Mediu este o medie aritmetica a tuturor CPC-urilor din campanie.

Ultimul update 15 Noiembrie 2013 23:30:20



Copyright 2022 - Funnel Web Performance