Glosar Online Marketing

Cookie

Categorie: Termen Tehnic

Termenul de cookies este unul intens utilizat in vocabularul curent al utilizatorilor de internet. Din punct de vedere tehnic un cookies este reprezentat de un fisier care este stocat in calculatorul utilizatorului de internet. Cu ajutorul caruia site-ul respectiv poate recunoaste vizitatorii care l-au mai vizitat sau cei care s-au autentificat.

In momentul de fata majoritatea site-urilor salveaza cel putin un cookie cu ajutorul caruia poate face contorizarea activitatii vizitatorului. Majoritatea sistemelor de autentificare au la baza tot cookie pentru a va pastra autentificat si dupa inchiderea browser-ului.

Majoritatea datelor stocate in aceste fisiere nu sunt in clar si ele nu au niciun efect negativ asupra utilizatorului. Nu executa nimic, nu trimit spamuri, nu fura date din PC. Ele nu contin decat date pe care site-ul doreste sa le stocheze si mai apoi sa le utilizeze.

Exista doua tipuri de cookies:

  1. First-party cookies – va fi salvat de catre site-ul pe care il vizitati si la acesta va avea acces doar el. Daca, de exemplu, vizitati analizaweb.ro, automat site-ul va salva un astfel de cookies care va ajuta Google Analytics la indentificarea ta.
  2. Third-party cookies – acesta va fi salvat de catre un alt site decat cel pe care te afli. Cel mai frecvent caz este cel al reclamelor publicitare livrate printr-o firma specializata. De exemplu, un site care are reclama AdSense, va salva pe langa cookie-ul sau si unul pe care AdSense-ul il va utiliza in viitor. Scopul acestor third-party cookies este de a identifica mult mai bine comportamentul utilizatorilor si a ajuta advertiserii in livrarea unei reclame mult mai targetate.

Ultimul update 15 Noiembrie 2013 23:18:23



Copyright 2022 - Funnel Web Performance