Glosar Online Marketing

Click Fraud

Categorie: PPC marketing

Click fraud este o medoda ilegala de crestere a venitului advertiser-ului din campaniile PPC. In practica lucrurile stau in felul urmator: o persoana sau un calculator, imita click-urile pe care utilizatorii de internet le dau voluntar pe reclame. Desi click-urile fraudate au aparut la inceput in cazul campaniilor PPC, unii au folosit astfel de sisteme si in campaniile de display. Rata de click pe bannere este foarte mica, iar la unii mult mai mica decat media acceptata, din acest motiv unele publicatii au apelat la astfel de practici.

Prin 2003 exista un soft ce-ti afisa bannere publicitare, iar ca membru al retelei ce-l oferea, primeai un comision in functie de click-urile pe care le dadeai. Erau reguli clare pentru click-urile pe care trebuia sa le dai, iar in reteaua respectiva intrai doar invitat. Toate grupurile erau bine ascunse si desi se stia de unele, stoparea lor a fost destul de greoaie.

In 2005, procentul de click-uri fraudate din SUA atinsese 14,6% din totalul pietii de PPC. Cum nu existau sisteme foarte dezvoltate de identificare a fraudelor, in bani paguba a insemnat 800 milione de dolari (doar in 2005).

Reactiile nu au intarziat sa apara, la scurt timp de la acest raport (inceputul anului 2006), Google AdWords a prezentat pe larg modul in care detecteaza click fraud-ul. Mai mult, la scurt timp dupa (iulie 2006) Google a decis sa plateasca 90 de milioane de dolari catre pagubiti. Cu un an inainte, printr-o situatie similara a trecut si Yahoo!, care a platit 4,5 milioane dolari despagubiri.

Google a mers mai departe cu datele oferite si din 2006 a pus la dispozitie raportul de click-uri fraudate la fiecare campanie AdWords. Aceste date nu sunt afisate in modul standard al interfetei, trebuie sa accesati sectiunea de coloane (Columns) si de la personalizare coloane (Customize columns) trebuie sa le bifati pe cele doua legate de frauda.

Ultimul update 15 Noiembrie 2013 23:16:14



Copyright 2021 - Funnel Web Performance