Glosar Online Marketing

Captcha

Categorie: Termen Tehnic

Captcha, acronim pentru Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart, reprezinta pentru multi o metoda sigura de diferentiere a utilizatorilor umani de roboti (computere). Denumirea a fost aleasa in anul 2000 de un grup de cercetatori. A fost implementata pentru prima data de catre Yahoo la crearea conturilor de email.

Cea mai frecventa forma de captcha este cea in care literele si cifrele sunt scrise intr-o imagine intr-un mod distorsionat. In prima faza se scriau cuvinte, dar cu cat robotii au evoluat in interpretarea imaginilor, captcha a trecut la alt nivel.

In prezent, captcha nu este formata numai din imagini care reprezinta cuvinte sau caractere aleatoare. Unele sisteme folosesc operatii simple din matematica sau chiar raspunsul la intrebari usoare, de exemplu „Ce culoare are iarba?”. Unele merg chiar pana la a solicita ascultarea unui sunet si mai apoi scrierea mesajului ascultat.

Principala utilizare a captcha tine de protectia fata de inregistrarile automate in cazul crearii de conturi sau de mesajele/comentarii de tip spam.

Scripturile care genereaza aceste coduri sunt numeroase si majoritatea sunt disponibile in mod gratuit. Unul dintre cele mai utilizate sisteme de captcha este cel pe care il ofera Google, reCaptcha

Ultimul update 15 Noiembrie 2013 23:03:41



Copyright 2022 - Funnel Web Performance