Glosar Online Marketing

Banner

Categorie: Marketing online general

Bannerul este una dintre principalele forme de reclama din internet. Daca ar fi sa fac o paralela cu presa, bannerul ar fi sinonim cu casetele publicitare pe care publicatiile scrise le ofera. Bannerul contine de cele mai multe ori un mesaj publicitar si este introdus in paginile site-ului. Frecvent, bannerul trimite spre un site extern, dar este folosit si pentru a promova sectiuni/articole din site-ul pe care se afla bannerul.

Un banner poate fi reprezentat printr-o imagine statica (JPG, GIF, PNG) sau printr-o animatie flash. Desi randamentul bannerelor a scazut foarte mult in ultimii ani, nu s-a renuntat la utilizarea lui. Utilizarea flash-ului permite o interactivitate mult mai mare si orice idee creativa poate aduce performante neasteptate unei campanii de bannere. De mentionat este faptul ca multe campanii au in componenta si bannere video/audio.

Este foarte important ca intr-o campanie sa se tina cont, inainte de toate, de vizitatorii site-ului. Pop-up-urile agresive si lipsite de butoane de inchidere vor avea foarte probabil o rata de click buna, insa vizitatorii ce vor da click vor si iesi din site ulterior. In concluzie click-ul este nul.

Ca forma de plata, bannerele se platesc per mia de afisari (CPM) sau per click (CPC). In majoritatea cazurilor este de preferat plata per click. In felul acesta se plateste doar performanta, nu si simpla afisare. Cum rata de click (CTR) este foarte mica in cazul bannerelor, in medie 0.2-0.3 %, varianta de plata per mia de afisari face ca vizitatorii adusi sa coste mult prea mult. De exemplu, pe unele site-uri de business din Romania, un vizitator adus in site-ul vostru poate costa 2-3 $ daca nu se face o evaluare clara a costurilor si performantei.

Bannerele pot avea diferite dimensiuni si forme, dar majoritatea celor care ofera spatiu de reclama folosesc marimile standard ale bannerelor, marimi standardizate de IAB. In tabelul de mai jos veti gasi dimensiunile standard folosite. Unitatea de masura in tot ce inseamna design in internet este pixel-ul, prescurtat px.

 

Nume

Lungime/px

Latime/px

Dreptunghiuri si Pop-Up-uri

Medium Rectangle

300

250

Square Pop-Up

250

250

Vertical Rectangle

240

400

Large Rectangle

336

280

Rectangle

180

150

3:1 Rectangle

300

100

Pop-Under

720

300

Bannerere si Butoane

Full banner

468

60

Half banner

234

60

Micro bar

88

31

Button 1

120

90

Button 2

120

60

Vertical banner

120

240

Square button

125

125

Leaderboard

728

90

Skyscrapers

Wide skyscraper

160

600

Skyscraper

120

600

Half page ad

300

600

 

Ultimul update 15 Noiembrie 2013 22:36:40



Copyright 2022 - Funnel Web Performance