Glosar Online Marketing

Adwords

Categorie: PPC marketing

AdWords este unul dintre cele mai importante servicii, din punctul meu de vedere, este cel mai important, pe care Google le ofera. Acesta permite afisarea anunturilor sponsorizate in rezultate cautarii, dar si pe reteaua de parteneri (vezi AdSense). Este un serviciu de tip plata per click (PPC), dar permite si plata per mia de afisari (CPM).

Este disponibil pe toate pietele importante, iar in Romania a intrat in 2007. Valoarea incasarilor din Romania nu este disponibila, se stie doar ca la nivel global, in 2010, Google avea incasari totale de 42.5 miliarde $ numai din publicitate. Unele voci sustin ca piata din Romania ar fi undeva in jurul valorii de 20-25 milioane $ in 2012.

Serviciul permite promovarea prin mesaje text cu marimi standard, dar si prin bannere (flash, imagine, video) care respecta marimile IAB. Dintre avantajele AdWords se pot mentiona: rularea anunturilor targetate pe anumite cuvinte, segmentarea pe zone geografice, control aproape in timp real al costurilor, plata doar a rezultatelor etc.

Desi este un serviciu cu foarte multe date statistice, performanta unei campanii prin AdWords se poate obtine doar cand AdWords-ul este sincronizat cu Analytics-ul si analiza se face in paralel. In ultima vreme, AdWords-ul importa tot mai multe date din Analytics, insa optimizarea campaniilor tot cu ajutorul Analaytics-ului se poate realiza foarte bine.

Ultimul update 15 Noiembrie 2013 22:10:43



Copyright 2022 - Funnel Web Performance