Glosar Online Marketing

A/B testing

Categorie: Optimizarea conversiei
Traducere/Altă denumire:Testare A/B

Dupa cum se poate intelege din nume A/B testing sau A/B Split Testing-ul este o metoda simpla de testare care are ca scop imbunatatirea rezultatelor. Este o metoda frecvent intalnita in optimizarea magazinelor online sau site-urilor de preluare lead-uri. De asemenea, este folosita cu succes si in email marketing. Desi unii asociaza ideea de A/B testing cu bannerele, consideram ca este de la sine inteles ca orice campanie de bannere are nevoie de teste cat mai variate.

Un A/B testing presupune respectarea unor pasi simpli. In primul rand , trebuie stabilit ce se testeaza, mai apoi trebuie aleasa metrica (unitatea de masura) care va defini succesul. Cu aceste doua lucruri clarificate se poate merge mai departe la echipa de programare si solicita modificari. Oricat de mica ar fi testarea, ea va avea nevoie de interventia celor care s-au ocupat de dezvoltarea site-ului. Unele lucruri se pot face doar folosind aplicatia de tracking (ex. Google Analytics), dar pentru rezultate bune este nevoie de utilizarea unor aplicatii dedicate.

In practica lucrurile stau in felul urmator. Un exemplu clasic este cel al unei pagini de produs dintr-un magazin online. Un A/B testing frecvent este cel al butonului de “Adauga in Cos”. Intr-un astfel de test vor exista doua variante (A si B) ale acestui buton. Lucrurile ce se pot schimba ar fi urmatoarele: culoarea, forma, mesajul (textul), zona de afisare etc. Important de mentionat este urmatorul lucru, intr-un singur test trebuie sa difere doar un singur element, de exemplu culoarea butonului, A-Rosu, B-Verde.

Ultimul update 15 Noiembrie 2013 21:08:49



Copyright 2022 - Funnel Web Performance