Într-o formă pilot şi cu mai multe direcţii, bazele proiectului Funnel au fost puse la începutul anului 2010 când am publicat cartea de web analytics, singura în limba română din acel moment. Deşi zona de web performance din România era slab dezvoltată, cartea a avut succes, fiind descărcată de peste 2500 persoane.
Cu un semnal pozitiv de la piaţă şi de la cei care au citit cartea, am pornit la finalul anului 2012 dezvoltarea părţii a doua din proiect. Focusul Funnel este în principal pe servicii de PPC marketing și Digital Analytics, iar începand cu 2017 serviciile au fost completate cu cele de Data visualization.
În 2013 am integrat în agenţie analiza datelor utilizând Tableau, unul dintre liderii aplicaţiilor de vizualizare şi analiză de date. Trei ani mai târziu, în 2016, realizam prima integrare mixtă de date pentru unul dintre clienţii noştri. Am adus în aceleaşi panouri datele din 4 medii: baza de date a siteului, Google Analytics, Facebook Ads şi Google Ads (AdWords). Pentru a fi totul cât mai rapid de folosit, principalele rapoarte au fost mutate in Tableau Online, atât pentru noi, cât și pentru client.
La începutul anului 2017 am considerat că a venit timpul unui refresh al serviciilor Funnel. Am renunţat la o parte dintre ele şi am stabilit o nouă direcţie, Analytics & Digital marketing. Toate serviciile au acum la bază analiza datelor sau colectarea lor. Tableau se află în centrul multor analize și tot prin el analizăm datele din campaniile PPC și business în general.
Vrei să afli mai multe? Te invit la o discuție.
Bogdan Pantoc
Digital Marketing Consultant