Blog

Oportunitatea unui magazin de a vinde online

A vinde online se rezuma de cele mai multe ori la a trimite mult trafic catre site. E primul lucru la care se gandesc cei mai multi atunci cand vine vorba de a vinde online. Asta deoarece foarte multi se bazeaza pe pretul produselor, pe beneficii oferite, pe “feeling-ul” pe care foarte multi il au in privinta a ceea ce pot si ce nu.

In firmele magazinelor online romanesti o sa gasiti oameni care stiu ca pot vinde si oameni care cred ca pot vinde. Sunt niste diferente destul de mari intre cele doua grupuri: cei care cred ca pot vinde se bazeaza pe “instinct”, cei care stiu, se bazeaza pe date. Daca intre cei 2 intervine si un brand manager/project manager, de pe o anumita categorie care are scopuri total diferite fata de cei doi, se poate ajunge la un haos total.

Semnele unei astfel de stari le puteti vedea pe site-urile care abunda in mod haotic de “promotii”, relationarea dintre pagina pe care te afli si reclama/bannerul pe care o/il vezi e 0, marketingul se rezuma la “ieftin si bun”, cosurile magazinelor online sunt facute “pentru cunoscatori” sau toti vizitatorii sunt tratati la fel (cu partea dorsala de cele mai multe ori).

Deoarece am promis intr-un articol anterior ca voi discuta despre oportunitatea de a vinde a unui magazin online, in acest articol voi aborda cateva lucruri concrete.

Unul din cele mai importante lucruri pe care un sistem de analiza le ofera tine de datele comportamentale ale vizitatorilor. Pe baza acestor date putem sti cum se comporta vizitatorii pe un site, ce e bun si ce nu, ce potential au si ce potential omitem. O scurta analiza a acestor date ar trebui sa aduca cu picioarele pe pamant pe multi din cei care cred ca site-ul nu vinde pentru simplul motiv ca nu e indeajuns de mult trafic pe site. In plus, vizitatorii spun daca sunt interesati sau nu de oferte, daca site-ul este bun sau nu, daca efortul facut in anumite surse se justifica sau nu.

Tot ce trebuie sa facem este sa ascultam oamenii care vin pe site si sa indreptam lucruri… sau mentalitati.

Ce analizam?

Google Analytics ofera multe informatii despre comportamentul vizitatorilor pe site, de fapt, in versiunea actuala, exista o sectiune intreaga care este denumita Behavior. Multe date importante le veti afla de acolo, dar trebuie sa cautati mai mult decat ce se ofera, asta pentru ca Google Analytics ofera asa ceva.

In analiza vom folosi urmatoarele:

  • Unique Visitors – pentru a sti numarul de vizitatori unici pe care ii analizam
  • Engaged – ar fi vizitatorii care vad un numar mare de pagini din magazin si au evident un numar mare de vizite. Sunt vizitatorii implicati, multi dintre ei revin pe site, unii sunt loiali brandului. Au mai mult de 4 vizite pe site. Daca extra-trackingul o permite, se poate merge pana la a analiza numarul de produse diferite accesate.
  • Explorers – ar fi vizitatorii care vad un numar destul de mare de pagini din magazin dar nu au un numar mare de vizite. Ei sunt in special in trecere, exploreaza oportunitati, au doar o vizita. Tot cu extra-traking, analiza devine interesanta din perspectiva accesarii de produse sau diversitatea categorilor in care erau produsele.
  • Fans – ar fi vizitatorii care vad un numar destul de mare de pagini din magazin, dar nu au un numar mare de vizite. Ei sunt in special in trecere, exploreaza oportunitati, au mai mult de o vizita, dar nu mai mult de 4.
  • Abandoned Cart – sunt segmentul de vizitatori care au adaugat un produs in cos dar nu au finalizat comanda.
  • Tranzactions– numarul de tranzactii generate pentru perioada de timp analizata.

Engaged si Explorers sunt doua segmente de vizitatori care ar putea parea inutile, ele putand fi unite sub un singur segment si anume Engaged pentru ca segmenteaza vizitatorii care in mod normal au o activitate pe site ceva mai ridicata fata de restul vizitatorilor care au ajuns din greseala sau nu sunt interesati deloc de oferte. Am ales si Explorers pentru ca ei au potential, poti fi marketati si trecuti in segmentul Engaged, deci aici este potential.

Rezultatul final

In functie de lunile analizate, in functie de nisa site-urilor, in functie de numarul de utilizatori ar trebui sa aveti un grafic precum cel de mai jos:

oportunitate vanzari

In cazul de fata daca adunam 4+15+8+2=29. 29% din vizitatori pot fi convertiti sau in ei exista o oportunitate de a vinde. Puteti aplica propriile criterii de segmentare bazandu-va pe datele specifice pe care le aveti in Google Analytics. In functie de rezultate puteti determina potentialul de vanzari, puteti structura campanii de marketing si mesaje relevante, puteti creste intentia de a reveni pe site si de a finaliza o comanda.

Daca si dupa acest articol inca mai crezi ca ceea ce trebuie sa faci este sa maresti numarul de vizitatori pe site, inseamna ca ceea ce faci este din inertie. Ceea ce ar trebui sa faci este sa incerci sa iti optimizezi site-ul pentru o conversie mai buna, sa verifici cosul si sa il testezi pentru a fi optim conversiilor, sa incerci sa iti faci un sistem de fidelizare pentru a genera vanzari din randul clientilor fideli si nu in ultimul rand sa incerci sa iti schimbi mentalitatea in privinta a ceea ce faci. Nu e complicat.

The following two tabs change content below.
Interesat de SEO, PPC, Web Analytics, User experience, strategii online de crestere a vanzarilor, fidelizare si administrare clienti.

  Autor:

Copyright 2017- Funnel Web Performance