Blog

Cum interpretezi traficul (Not Provided) din Google Analytics

Un subiect de actualitate este traficul  not provided, iar despre asta au tot curs articolele in ultimul an. Inca de actualitate este si articolul pe care l-am scris in aprilie 2012.

In noiembrie 2011, maximum 1.3% din cautari erau protejate. Pana in martie 2012 nu se schimbase aproape nimic in zona de cautare, cel putin la siteurile analizate de mine, insa dupa lucrurile au luat-o razna. Pe majoritatea siteurilor analizate in aprilie 2012 volumul de not provided crescusera spre 15-30% in functie de profilul siteului.

Acum, in mai 2013 ritmul de crestere s-a pastrat si ce acum un an era 15-20%, acum e peste 30-35%, iar cele cu 30% au ajuns pe la 50-60%. Nu e valabil in cazul tuturor siteurilor, dar cele relevante se pozitioneaza intre aceste valori.

Cresterea este una foarte agresiva, iar conform (not provided) count ce preia datele din 60 de siteuri relevante in UK, pe finalul lui 2015, volumul not provided va fi 100%. Probabil nu va fi 100%, dar de 70-80% pe majoritatea siteurilor sigur va atinge.

In acest context zona de SEO sufera cel mai mult, dar cum putin efort si monitorizare din scurt, se pot inca afla multe detalii.

Ce-i de facut ?

Ca orice problema, nu a durat mult si au aparut si solutii. E clar ca unele nu sunt simple si usor de utilizat/interpretat, dar cel putin avem de unde alege. Ce am testat eu si pare simplu de utilizat ar fi:

1. Filtrarea

Despre modul de lucru cu filtrele am cateva exemple in ebookul meu. Chiar daca nu e pentru versiunea noua de Google Analytics, metoda de lucru e aceeasi.

Pe scurt, se acceseaza keyword-ul (not provided) si apoi se aplica filtrul de Landing Page. Ce se obtine se vede in imaginea de mai jos.

Cu aceasta filtrare, deja incep sa se vada luminite in spatele acestui not provided.

 2. Segmentarea avansata

Metoda mea favorita e utilizarea unui segment avansat prin care sa extrag doar vizitele ajunse prin not provided.

Cu acest segment aplicat, analizez sectiunea de rapoarte cu referire la content. Cum focusul nu-i doar pe “ce-i in spatele not provided” ci si pe orice inseamna performanta, analiza segmentului e necesara si la nivelul altor rapoarte.

Ca o paranteza, de ceva vreme am renuntat la a mai lucra cu un singur segment cand vine vorba de analiza datelor si compararea lor. Oricat ar fi de simplu, un site poate avea cel putin 2-3 segmente de trafic diferite care se pot compara. Analiza si compararea unui segment, de exemplu not provided, cu All Visits sunt aproape inutile in toate situatiile.

 3. Integrarea Web Master Tools in Google Analytics

Inainte de introducerea https-ului ca default pentru cei autentificati (declansatorul not provided), Google a facut o miscare interesanta prin integrarea Webmaster Tool-ului in Google Analytics. Nu se intampla automat acest lucru, ci trebuie sa-l activati manual pentru fiecare profil. Acest lucru presupune in prealabil ca siteul sa fie adaugat in Webmaster Tools.  Detalii despre asta, probabil, intr-un articol viitor.

Dupa integrare, veti avea acces la cateva date foarte interesante despre cautarile la care siteul a aparut.

Important de mentionat ca in acest moment se pot vedea in rapoarte ultimele 1000 de cuvinte si ultimele 1000 de landing page-uri la care siteul a aparut la cautari.

Pentru o luna/doua, va fi usor de identificat, pe baza istoricului, ce cuvinte ar putea fi in spatele not provided, insa pe viitor e nevoie de mai multa analiza pentru a extrage posibilele cuvinte.  Ajutorul vine de la aceasta integrare, chiar daca datele nu sunt in proportie de 100%, pentru cine doreste sa faca analize avansate, e un punct bun de plecare.

In loc de incheiere, recomand un post de la Avinash pe aceeasi tema si unul de pe Search News Central.

[Tweet “Descopera 3 metode simple prin care poti analiza traficul not provided din Google Analytics”]

[Tweet “In Romania, peste 50% din vizitele din Google sunt Not Provided. Tu stii sa le analizezi?”]

The following two tabs change content below.

Bogdan Pantoc

Digital Marketing | Data & BI at Funnel
Digital Marketing Specialist, Data & BI la Funnel. 15+ ani online marketing, specializat în digital analytics, data visualization și strategie în mediul digital.

Tutoriale, Web Analytics   Autor:

Copyright 2025 - Funnel Web Performance