Blog

Ce aduce mai mult trafic in site din Facebook: Share-ul sau Foto cu link in post?

Scriam zilele trecute intr-un articol din blogul personal despre lipsa de interpretare a datelor de catre cei care activeaza in social media si se ocupa de managementul (si/sau strategia) unei pagini de Facebook. In realitate problema pleaca de la lipsa unor obiective clare si focus pe “mutarea” traficului din pagina de Facebook in site. Pentru unii poate nu este important sa trimita vizitatorii in site, insa un brand se prezinta cel mai bine prin propriul site, nu printr-o pagina plina cu poze (cu pisici).

Share sau Foto cu link in post?

Nu e chiar o noutate subiectul si a inceput sa fie mai des dezbatut de prin vara de la ultimele update-uri din paginile de Facebook si Timeline. In .com situatia e clara, majoritatea utilizeaza share-ul cand obiectivul este sa trimita vizitatorii in site. In .ro situatia e confuza. Pentru multe companii este important sa tina vizitatorii “in priza” si postarea de imagini cu link e ok din cand in cand, insa pentru presa sau bloggeri scopul e sa trimita vizitatorul in site.

Am scanat cele mai vizibile publicatii de pe Facebook, cateva companii cu sute de mii de fani si vreo cativa bloggeri si in mare parte se utilizeaza adaugarea unei imagini “atractive” si linkul se afla in postare. Unii scriu atat de mult in post incat linkul e vizibil doar daca accesezi poza. In situatia aceasta sansele ca linkul sa obtina clickuri scade simtitor.

Din analizele mele daca scopul este sa cresti traficul in site din Facebook trebuie sa utilizezi cu incredere share-ul si mai rar (chiar deloc) adaugarea linkului la o poza, fie ea si cu cele “mai noi” pisici din online. Poate sa nu fie o regula, dar am analizat situatia pe 4 proiecte din domenii diferite si toate au aceeasi situatie.

Studiu de caz: Pagina unui publisher cu 100.000 de fani

Dintre cele 4 proiecte, cel mai interesant a fost cel de publishing. Aici postarile sunt multe si variate ca subiecte. Nu este un jucator mare, dar conteaza ca are o comunitate crescuta organic. Am analizat datele din ultima luna si in medie numarul postarilor cu link in ele este acelasi cu cel de share-uri.

Reach vs. Clicks pe tipul de postare

reach_clicks_types
Cu verde sunt numarul de postari, iar cu albastru reach-ul si click-urile obtinute de fiecare format (link, photo, status, video). In partea stanga este reach-ul, in dreapta clickurile.

Evolutia reach-ului

reach_ev
In aceasta situatie reach-ul este calculat ca suma a tuturor reach-urilor din acea zi. Reach-ul e dat de Facebook in astfel de rapoarte ca audienta totala a postului, nu doar cel din ziua publicarii.

Evolutia clickurilor pe cele doua tipuri de postari

clicks_ev
In primul grafic sunt clickurile obtinute de share-uri, iar in al doilea de link-urile din postare.

Concluzii

In aceasta situatie share-ul a adus un volum dublu de clickuri fata de link-urile din postarile cu poza. Este o pagina mare si din acest motiv este “doar dublu”. La paginile mai mici ajunge chiar sa fie si de 3 ori mai mult. Chiar si un plus de 20-30% inseamna mult si merita analiza de mai sus pentru a vedea care format trimite mai mult trafic spre site.

Chiar si la reach share-urile stau mai bine decat pozele. Nu e chiar dublu pentru share-uri, dar tot este un plus consistent.

Pentru o astfel de analiza Facebook Insights nu ajuta decat pentru export, direct in interfata este aproape inutil sa incerci sa deduci ceva. Din fericire se pot exporta toate detaliile si mai apoi analizate in Excel sau altceva similar. Eu m-am jucat in Tableau deoarece se misca foarte repede pentru astfel de vizualizari. O astfel de analiza se poate face si cu versiunea free a softului.

The following two tabs change content below.

Bogdan Pantoc

Web Analytics & Web Performance at Funnel
Autor al cartii Analiză Web – Descoperă tot ce trebuie să știi despre vizitatorii siteului tău. Specializat in web analytics, conversion rate optimization, usability si user experience, PPC.

  Autor:

Copyright 2017- Funnel Web Performance