Blog

Abandonul unui cos intr-un magazin online – cine, cati si de ce

Inainte de a incepe strategia de optimizare a cosului, dar si a marketingului facut pentru un magazin online care are deja un istoric, ar trebui facuta o mica analiza asupra conditiilor in care vizitatorii obisnuiesc sa nu ne devina clienti.

Sunt multi detinatori de magazine online care se intreaba „de ce nu convertesc indeajuns?”, deci in minte multora a trimite trafic pe site e indeajuns. Presupunand ca site-ul este cat de cat optimizat, dar si ca preturile produselor determina o oportunitate de cumparare, ar trebui o mica analiza a ceea ce se intampla in cos, dar si pe site.

In primul rand, ar trebui sa analizam raportul vizitatorilor noi fata de cei care revin pe site. Multe magazine online investesc bani multi in a aduce vizitatori noi catre site, stim bine motivarea generala: „mai multi vizitatori noi, mai multe vanzari”.

O presupunere gresita, sunt multe studii care arata ca vizitatorii noi nu genereaza indeajuns de multe vanzari pentru a sustine bugetele de marketing. Cei care sustin profitul unui magazin online sunt clientii care deja au cumparat pe site, cei care au avut o experienta buna cu site-ul, cei care sunt dispusi sa reinvesteasca in produsele oferite dar, cel mai important, cei care sunt fideli unui brand.

Motiv pentru care magazinele online romanesti investesc mai mult in aducerea de clienti noi in loc sa investeasca indeajuns de mult in cei deja existenti. Insa, despre acest subiect intr-un alt articol.

Revenind la ideea articolului, sunt cativa pasi pe care ar trebui sa ii faceti pentru a sti ce se intampla pe site si ce tip de vizitatori aveti.

Cati sunt vizitatori noi in comparatie cu cei care revin?

Cel mai usor mod de a vedea tipul de vizitatori de pe site este sa folositi Advanced Segments pe care Google Analytics le ofera deja selectand Single Visit Users si Returning Users. Asta inseamna ca veti afla numarul de vizitatori cu o singura vizita si pe cei cu mai mult de o vizita.

New vs returning

Majoritatea magazinelor online romanesti au, conform celor spuse de mine mai sus, un numar mare de vizitatori noi pe site si un numar ridicol de vizitatori ce revin pe site. „E bine, stie lumea de noi!”, ar fi raspunsul unui detinator de magazine online cu experienta. „Vizitatorii noi sunt buni, vom creste brandul”, o logica paguboasa pentru un magazin online care vrea sa existe prin vanzari constante.

Cine cumpara?

Tot din Advanced Segments se pot crea segmente cu vizitatorii care au cumparat la prima vizita si cei care au cumparat dupa ce au revenit pe site. Ideal, in mintea multora, este ca vizitatorii care ajung prima data pe site sa si cumpere in prima vizita. Evident, ei sunt mai multi, in ei se investesc bugete de marketing. Dar sa vedem ce zic datele…

new vs returning buy

Pentru foarte multi care au un istoric in privinta vizitatorilor si a vanzarilor ar trebui ca datele de mai sus sa fie asemanatoare. Vanzarile se fac de catre vizitatorii care au revenit, ei sunt clientii care revin pentru a cumpara. Procentele nu au cum sa fie aceleasi, dar ca idee vanzarile se fac predominant de catre vizitatorii care au revenit pe site. Vizitatorii noi au nevoie de mai multe vizite pentru a genera vanzari. Ar trebui sa luati in calcul oportunitatea de a cumpara un produs la prima vizita, nevoia si determinarea de a cumpara un produs atunci, la prima vizita.

Mai jos aveti segmentele pe care le puteti importa in conturile voastre pentru analiza.
http://goo.gl/MLOkwr – First-time buy visits
http://goo.gl/xqTOlv – Return buy visits

Mai toata lumea trage de procentele de rata de conversie si de abandon cos. Cu cat mai mare rata de conversie, cu atat mai bine. Rezolvarea, in mintea multora, este trimiterea de cat mai mult trafic. Nu, nu investim in branding, nu investim in loializare, investim in cati mai multi vizitatori noi adusi pe site.

Acum sa vedem ce se intampla cu cei care ajung in cos.

Cati abandoneaza cosul si nu mai revin, cati din ei revin dupa ce il abandoneaza?

abandon

In functie de campaniile pe care le faceti, un numar de vizitatori pot reveni in cos. Campaniile de remarketing, de newslettere, campaniile PPC sau sursele proprii de trafic pot readuce vizitatorii pe cos astfel incat ei sa finalizeze comanda. Unii nu mai revin…

http://goo.gl/ZFC8tr – Abandon and never return
http://goo.gl/1vVMqa – Abandon and return
Modificati URL-ul cosului dupa denumirea proprie.

In cativa pasi mici ati aflat ce se intampla in cos, cine, ce si eventual de ce. Puteti folosi segmentele pentru a vedea sursele de trafic care genereaza vanzari, cele care obisnuiesc sa nu performeze cum trebuie, puteti vedea orasele care in mod constant nu performeaza, campaniile facute va pot lumina in privinta deciziei de bugetare, plus multe alte variante de a folosi aceste segmente.

Urmatorul lucru pe care trebuie sa il faceti este sa analizati de ce nu convertesc oamenii, sa imbunatatiti performanta cosului, dar si calea pana la cos, sa diferentiati vizitatorii intre cei noi si cei care revin … si sa ii tratati ca atare pentru a creste vanzarile.

Daca aveti idei despre cum pot fi folosite aceste segmente, ce interpretari se pot face, care sunt datele voastre etc, lasati un mesaj pe acest articol. Sharing is good. 🙂

The following two tabs change content below.
Interesat de SEO, PPC, Web Analytics, User experience, strategii online de crestere a vanzarilor, fidelizare si administrare clienti.

  Autor:

Copyright 2017- Funnel Web Performance