Blog

Facebook Ads: Despre produse multiple intr-un singur anunt si performantele lor

Pe la mijlocul saptamanii trecute Facebook a anuntat ca va oferi in Power Editor functia de creare a anunturilor sponsorizate cu produse multiple. Functia nu este chiar o noutate avand in vedere ca a fost anuntata prin vara anului trecut si era deja disponibila prin API. Pentru disponibilitatea ei in managerul principal de anunturi trebuie sa mai asteptam ceva vreme, dar cum un specialist lucreaza mai mult in Editor, nu e o pierdere prea mare.

Partea de specificatii tehnice este simpla si comuna cu unele din anunturi existente. Pentru acest format imaginile sunt patrate si este recomandat sa aiba minim 600X600px, in realitate se poate coboara pana la 300X300. Conditia cu maxim 20% text pe imagine este si aici valabila. Anuntul cu produse multiple este disponibil pentru campaniile cu obiectiv de Clicks to Website si Website Conversions si la nivel de audienta/bid sunt disponibile toate targetarile de la aceste tipuri de obiective. Fiind un format mai special ca design apare doar in News Feed (desktop/mobile).

Acest format inca nu este disponibil pe toate conturile iar la noi a aparut doar la unele dintre conturile mai vechi de un an. Nu am sa intru in detalii cu partea de setup ca nu e nimic nou fata de anuntul clasic din feed. La nivel de creare anunt, editorul arata ca in imaginea de mai jos. Nu trebuie decat sa alegi Multiple images and links in one ad si restul este… clasic.

editor

Ce rezultate a obtinut noul format

Fiind un format de timeline si aparent mult mai interactiv, am fost curioasa sa aflu cum se descurca comparativ cu formatul traditional. Cel clasic de feed la multe din campanii obtine un cost per click spre site nejustificat de mare. Nu de putine ori am oprit campaniile de feed din cauza costului chiar triplu fata de formatul din partea dreapta.

Primul cont in care am avut accesibil formatul nou a fost contul nostru din Funnel. Asa ca am ales sa fac un anunt din ce promovase Bogdan acum cateva saptamani. Atunci a fost promovare pe feed cu audienta doar fanii paginii sale de travel. Ca metoda de bid a fost in toate cazurile varianta de optimizare pentru Click-uri spre website (plata la CPM).

Cele trei articole adaugate de mine in anuntul Multi-Product au avut anterior urmatoarele rezultate:

ads_feed

In Multi-Product am ales sa fac 4 teste diferite ca audienta si optimizare bid. Toate s-au intins pe durata unei zile si au fost facute in serie pentru a nu se canibaliza. Bugetul a fost de 2.5$/test dar nu toate l-au consumat. Si rezultatele arata astfel:

ads_mp

Atat pe optimizare pentru Click-uri (plata la CPC), cat si pentru optimizare pentru Click-uri in website (plata la CPM), costul per click a fost mai mic ca in situatia anterioara cand formatul de anunt era cel clasic de feed.

Comparand cu alte situatii anterioare cand audienta era cea de non-fani costul per click este tot bun. Unele anunturi din trecut ajungeau si la 0.06 $/click comparativ cu 0.04$ cat este maximul acum.

Costul mai bun l-as lega mai mult de CTR si prea putin de noul indicator de relevanta. Nu este in tabel acest indicator, insa la anunturile anterioare era ca si acum de 8-9 pentru fani si 5 pentru non-fani. Tind sa cred ca in continuare CTR-ul este singurul care poate influenta semnificativ CPC si acest nou indicator inca nu a intrat in drepturi.

In concluzie, formatul Multi-Product pare ca obtine un CTR cu 30-40% mai mare fata de formatul traditional iar asta se reflecta direct in CPC care, in cazul de fata, a scazut cu aproximativ 50%. Astept cu interes sa apara noul format si pe conturile unde obiectivul este conversia.

The following two tabs change content below.

Iulia Paraleste

PPC Specialist at Funnel

  Autor:

Copyright 2017- Funnel Web Performance