Ne propusesem initial sa realizam acest studiu in urma colectarii din 6-8 saptamani. Insa am renuntat la aceasta idee imediat ce am vazut ca numarul de e-mailuri este redus, iar magazinele care au trimis cel putin un newsletter era unul nerelevant pentru a trage concluzii pe intreaga categorie sau in general.
Ne asteptam la o frecventa de cel putin 400 de e-mailuri pe saptamana avand in vedere ca in lista am pastrat doar magazine cu o prezenta online acceptabila. Acceptabil pentru noi a insemnat prezenta in sisteme de afiliere sau comparatoare de preturi, sunt lucruri minime pe care cei care i-am urmarit le-au facut. In realitate au sosit in medie 175 de e-mailuri pe saptamana, iar timpul pentru a putea face o analiza a crescut considerabil.
Intr-un final am stabilit ca limita, minim 6000 de e-mailuri primite, dar in acelasi timp am vrut sa nu ne apropiem prea mult de Black Friday deoarece volum de e-mailuri ar fi crescut anormal, de aceea am pus stop la 14 noiembrie. Au fost 38 de saptamani, in loc de maxim 8 cand ne doream initial.
Ar fi multe de spus despre datele colectate si analizate, cele mai importante concluzii ar fi urmatoarele:
- E-mail marketingul inca este la inceput, iar asta o demonstreaza procentul de 46% din magazine care au trimis cel putin un newsletter in peste 8 luni.
- Abonarea la newsletter, fara a deveni client sau crea cont, este inca departe de normalitate.
- Prima problema majora este la informatiile colectate, e imposibil sa faci e-mail marketing performant cand singura informatie colectata la abonare este e-mailul.
- Trimiterea newsletterelor urmeaza trendul din studiile realizate in .com, ziua cu cele mai multe newslettere este marti, iar intervalul orar cu cele mai multe trimiteri este 9-12.
- In ceea ce priveste frecventa de e-mailuri pe saptamana, cateva magazine abuzeaza de acest canal, insa in rest situatia e buna si normala pentru domeniu si pozitia magazinului.
- A doua problema majora este lungimea subiectului care merge in extreme, la unii este peste valoarea recomandata de 50 de caractere, iar la unii sub 30, situatie in care nu se poate transmite nimic clar in orice situatie.
- Imbucurator procentul celor care utilizeaza aplicatii bune de e-mail marketing, doar 17% nu utilizeaza un astfel de instrument.
- Tot la categoria lucrurilor bune e si partea de tracking. Faptul ca 62% dintre cei care au trimis newslettere urmaresc vizitatorul in site, e un semn ca suntem pe drumul cel bun.
Speram ca informatiile prezentate sa va ajute in imbunatatirea campaniilor de e-mail marketing, iar la studiile viitoare sa putem lucra impreuna pentru realizarea chestionarelor prin care putem colecta informatii care tin de eficienta continutului si modul in care trebuie abordata strategia de e-mail marketing.
Bogdan Pantoc
Latest posts by Bogdan Pantoc (see all)
- 10 lucruri învățate după 2 milioane de euro în campanii plătite în YouTube Ro - October 3, 2022
- Trackingul campaniilor în lumea multi-channel - April 29, 2017
- Ce aduce mai mult trafic in site din Facebook: Share-ul sau Foto cu link in post? - February 18, 2015