Blog

Cum interpretezi traficul (Not Provided) din Google Analytics

Un subiect de actualitate este traficul  not provided, iar despre asta au tot curs articolele in ultimul an. Inca de actualitate este si articolul pe care l-am scris in aprilie 2012.

In noiembrie 2011, maximum 1.3% din cautari erau protejate. Pana in martie 2012 nu se schimbase aproape nimic in zona de cautare, cel putin la siteurile analizate de mine, insa dupa lucrurile au luat-o razna. Pe majoritatea siteurilor analizate in aprilie 2012 volumul de not provided crescusera spre 15-30% in functie de profilul siteului.

Acum, in mai 2013 ritmul de crestere s-a pastrat si ce acum un an era 15-20%, acum e peste 30-35%, iar cele cu 30% au ajuns pe la 50-60%. Nu e valabil in cazul tuturor siteurilor, dar cele relevante se pozitioneaza intre aceste valori.

Cresterea este una foarte agresiva, iar conform (not provided) count ce preia datele din 60 de siteuri relevante in UK, pe finalul lui 2015, volumul not provided va fi 100%. Probabil nu va fi 100%, dar de 70-80% pe majoritatea siteurilor sigur va atinge.

6 carti pentru performanta in mediul online

Cred ca am mai spus si cu alta ocazie ca sunt un fan al cartilor (pe hartie) si mai putin al blogurilor de specialitate. Desi urmaresc multe bloguri de analiza web, cartilor le acord cel mai mult timp. De exemplu Avinash scrie chestii super tari pe blog, dar cele mai importante dintre ele, cu multe detalii suplimentare, se gasesc in cele doua carti ale sale.

Domeniul analizei web e unul foarte dezvoltat la nivel international, dar pe partea de resurse elaborate (carti, ebookuri etc) lucrurile stau destul de slab. Prin 2009, cand am considerat ca e cazul sa cumpar carti de analiza, gasisem vreo 6 -7 carti ce se meritau cumparate. Dupa o filtrare a celor din prezent, lista e cam la fel “de mare”.

Despre timpul in site si cum sa nu te minti singur

Un articol ce are la baza doi termeni care in Google Analytics sunt denumiti Avg. Time on Site si Avg. Time on Page. Primul se refera la timpul mediu petrecut in site si al doilea la timpul mediu petrecut intr-o anumita pagina. Avg. Time on Site se calculeaza astfel: timpul total petrecut de vizitatori in site raportat la numarul de vizite fara bounce rate. Detalii suplimentare despre acesti termeni si unde se gasesc, in e-book.

Timpul mediu in site e unul dintre parametri ce sunt de interes pentru oricine. Pe langa faptul ca e usor de inteles, ofera si multe detalii relevante cu privire la situatia generala a siteului. Un timp mic in site poate reprezenta un interes scazut, dar in acelasi timp poate insemna un lucru bun. Timpul in site trebuie sa se interpreteze uneori in acelasi timp cu numarul de pagini vizualizate, dar despre astfel de interpretari paralele intr-un articol viitor. De mentionat ca aceste informatii nu se aplica la blogurilor care afiseaza integral articolele noi pe prima pagina.

Copyright 2024 - Funnel Web Performance