Blog

Conversion Conference si eMetrics, Londra, 2013

Scriam in articolul despre evenimentele toamnei din Europa ca ma gandesc sa merg la Conversion Conference si eMetrics din Londra. Acel articol il scrisesem in iunie, mult prea devreme sa se stie agenda lor. Atat Conversion Conference, cat si eMetrics au avut o agenda cu nume interesante din industrie, prin urmare nu am stat prea mult pe ganduri daca sa particip sau nu.

ccl13-pagehead

Despre Evenimente

In prima zi am ales Conversion Conference, unde keynote speakers au fost Susan Weinschenk si Leigh Caldwell, iar agenda a inclus prezentari sustinute de Craig Sullivan, Michael Aagaard, Paul Rouke, Charles Nicholls dar si fondatori sau consultanti seniori in companii ca Optimizely, SiteTuners, BlueGlass, Elisa Interactive, Conversion Factory etc. Pentru UK, companii ca cele mentionate anterior sunt printre cele importante in industrie.

In ziua doi am mers la eMetrics unde pot spune ca am fost mandru ca sunt roman deoarece doua din prezentari au fost sustinute de romani, Alexandra Paun, Woogo Berlin si Carmen Mardiros, Clear Clues. Prezentari au tinut si Barbara Pezzi (Fairmont Raffles Hotels), Xavier Colomes (Intuit UK) si Craig Sullivan. Pauza de pranz a fost aromata de Daniel Waisberg (Analytics Advocate Google), iar finalul evenimentului le-a apartinut lui Jim Sterne (fondator eMetrics Summit), John D’Arcy (Blue Hive) si Dave Rhee care au discutat la o bere, la propriu, despre situatia industriei de Web Analytics.

In prima zi de eMetrics au tinut prezentari specialisti din companii ca Shell, Stradava, Merkle, MetLife.

Prezentari si Speakeri

La ambele evenimente am simtit un nivel ridicat de profesionalism in randul participantilor, iar per total le vad ca doua evenimente elegante si exclusiviste. In timp ce Conversion Conference se prezinta cu un format clasic de eveniment, eMetrics-ul are o abordare  degajata si prietenoasa.

In ziua doi de eMetrics, unul dintre elementele centrale este constituit de masa de discutii in care participantii sunt grupati si discuta problemele pe care le au, iar cei de la masa propun solutii. Asi putea spune ca sunt norocos deoarece la masa mea s-a alaturat discutiilor Jim Sterne. Chiar nu pot sa descriu in cuvinte ce om minunat e Jim si ce placut e sa discuti cu el.

564124_584671074901430_1815953477_n

Dupa Jim, a doua persoana care mi-a placut a fost Craig Sullivan care pe langa o prezentare foarte bogata in informatii la Conversion Conference, la eMetrics si-a prezentat viata in cifre si evenimente importante. E o placere sa asculti un specialist cu experienta solida in optimizarea conversiei si testing.

Susan Weinschenk a avut o prezentare cu foarte multe exemple si teste realizate. E genul de prezentare pe care e bine sa o revezi din cand in cand, pacat ca nu este disponibila online.

IMG_9630

Leigh Caldwell a vorbit despre preturi in exemple concrete, insa e un subiect delicat si dupa ce ii citesti cartea te lamuresti mai bine. Mi-a placut ca a reusit sa prezinte un subiect ce tine mai mult de economie intr-o maniera foarte placuta. Partea solida a prezentarii e cea de aici.

Daniel Waisberg a avut misiunea de a raspunde la orice intrebare legata de Google Analytics (si nu numai). Cred ca jumatate din discutii au fost cu referire la not provided care ajunge, daca nu a ajuns deja, la 100% pe cautarile din Google. A doua parte importanta a discutiilor a fost pe marginea posibilitatilor din Universal Analytics (UA). Acest nou protocol va fi “matur” in minim un an, pana atunci vor aparea noi functii din cele existente in varianta clasica (ex. Remarketing si Content Experiments) sau care au fost anuntate la GA Summit.

Alexandra Paun a prezentat A/B testingul in jocuri. O lume complet noua pentru mine si pe care nu o consideram atat de evoluata si provocatoare. Probabil in unele puncte este mult mai puternica decat partea de testing in ecommerce. Avand in vedere ca toti utilizatorii sunt identificati in mod unic, iar unele din jocurile trec lejer de 1M utilizatori activi, testele devin o provocare.

Cele mai importante subiecte si cateva din prezentari se pot gasi pe twitter pe hashtag-urile #ConfCon si #eMetrics.

Concluzii

Desi este un eveniment in una din cele mai dezvoltate piete de online, numarul participantilor a fost unul redus, aproximativ 100+ la Conversion Conference si 50+ la eMetrics. Probabil o filtrare a participantilor este facuta si prin pretul de acces la eveniment care a fost pe la 1700euro. In general preturile sunt ridicate la evenimentele din vest, insa acesta este unul mult peste medie.

Dupa Be Wizard 2013 din Rimini/Italia, unde l-am intalnit pe Avinash Kaushik, si aceste doua evenimente, pot spune ca cine doreste un plus de informatii, are neaparat nevoie de un eveniment din vest reprezentativ pe industrie. Poti citi carti, articole, insa evenimentele au si ele o contributie majora in research si evolutie.

Pentru mine, Conversion Conference si eMetrics vor fi evenimentele de la care voi incerca sa nu lipsesc in anii ce vin.

Galerie Foto

Sursa foto top: conversionconference.com

The following two tabs change content below.

Bogdan Pantoc

Digital Marketing | Data & BI at Funnel
Digital Marketing Specialist, Data & BI la Funnel. 15+ ani online marketing, specializat în digital analytics, data visualization și strategie în mediul digital.

Evenimente   Autor:

Copyright 2025 - Funnel Web Performance