Blog

Cum cresti increderea unui magazin online de fashion

Multe dintre industriile online au ajuns la maturitate si descoperirea de functii inovatoare este dificila. O parte au mutat focusul spre imbunatatirea experientei de cumparare prin analiza avansata a datelor. Toate magazinele mari fac sute sau mii de teste pana decid sa schimbe “un banal header”. Evident, ma refer la pietele dezvoltate deoarece in Romania multi considera ca nu este justificat costul de optimizare.

1383936947355

In timp ce o parte se bat in a avea “pretul cel mai mic” cativa analizeaza datele si inoveaza in functionalitati care cresc credibilitatea si ajuta la castigarea increderii cumparatorilor. In fond, nu este nimic rau in a te pozitiona in cercul celor cu preturi mici. Un studiu Nielsen de acum un an arata ca 54% dintre Europeni iau decizii in primul rand tinand cont de pret. Cand vine vorba de pret, in top sunt americanii (din Nord) cu 61%.

Cu cat piata este mai dezvoltata, cu atat dorinta de diferentiere este mai mare iar uneori pe langa un pret mic trebuie sa completezi si cu servicii. Din punctul meu de vedere industria online de fashion are inca loc sa inoveze deoarece mai sunt multe de rezolvat. Daca in IT decizia de cumparare tine mult de specificatii clare, in partea de fashion lucrurile devin mult mai subiective si cumparatorul este mai greu de convins in drumul spre conversie.

In ultimele zile am analizat peste 150 de magazine online din categoria fashion in cautarea de idei care cresc credibilitatea unui magazin sau a unui produs. Majoritatea au fost din US sau UK si toate au fost gasite prin diverse topuri sau recomandari. Piata din .ro sta bine pe alocuri. Unele magazine au reusit sa integreze cu succes cateva idei din afara. Multe idei din pacate sunt un simplu copy-paste si uneori chiar fara relevanta.

Idei care cresc increderea magazinelor online

Ma asteptam ca majoritatea sa aiba aceeasi directie de prezentare. Pentru multi este si costisitor sa inoveze in prezentare sau functii si nu le ramane decat sa copieze de la altii mai buni. Pe langa texte de prezentare si poze am descoperit cateva functii care aduc un plus de credibilitate magazinelor care le-au dezvoltat.

1. Prezentarea 360 grade

2014-10-26_23-06-09

Prezentarea 360 grade este probabil una dintre primele inovatii aparute pentru a imbunatati prezentarea unui produs. Nu mai este intalnita prea des in fashion si in cele peste 150 de magazine doar unele o mai au. Aceasta este mai putin costisitoare decat prezentarea video si multi o prefera din ratiuni de costuri. Exemplul de mai sus este din zorilestore.ro si este una dintre cele mai bune prezentari 360 intalnite.

2. Prezentarea video a produselor

2014-10-26_23-58-38

In timp ce multe industrii prefera prezentrea 360, fashion-ul s-a orientat spre prezentarea video. Majoritatea au o simpla defilare a unui model purtand produsul prezentat. Insa unii au mers mai departe si au completat defilarea respectiva cu un review. La capitolul prezentari video simple intra asos.com si zappos.com. Tot simple, dar ceva mai artistice au cei de la modcloth.com, nordstrom.com si dvf.com. In timp ce 6pm.com au adaugat si review-uri. Pe zona de incaltaminte in general sunt mai multe magazine care pentru anumite modele ofera review-uri complete pe langa simpla prezentare a produsului.

Tot aici ar fi de mentionat si betabrand.com care au spoturi in toata regula. Avand in vedere ca este si platforma de crowdfunding este normal ca prezentarea video sa fie spectaculoasa.

3. Ghid de marimi

2014-10-26_22-57-35

Marimea este principala problema in decizia de cumparare si cate branduri tot atatea interpretari ale marimilor. Toti ofera un simplu ghid pe branduri in care se prezinta ce inseamna fiecare marime pentru acel brand. Asos.com ofera o abordare diferita pentru produsele proprii si integreaza virtusize.com. Acesta este un tool care promite ca reduce cu 50% rata de returnare din cauza marimii nepotrivite iar 20% din utilizatorii care-l folosesc decid sa cumpere.

Tind sa cred ca in aceasta zona inca e loc de inovatii si orice idee usor de implementat si folosit aduce cresteri in conversie.

4. Feedback-ul cumparatorilor referitor la marimi si calitate

2014-10-26_23-01-01 2014-10-26_23-01-42 2014-10-26_23-48-10 2014-10-26_23-50-37 2014-10-27_0-23-22 2014-10-27_0-30-15

Un tool care sa te ajute sa te decizi mai usor este foarte util. Mai util insa este sa soliciti feedback de la cei care au cumparat. Un cumparator care ofera detalii despre marimi si potrivirea lor este mai credibil decat orice tool. La acest capitol mai multe magazine colecteaza date diverse de la cumparatori si le prezinta cum pot mai bine.

nordstrom.com si anntaylor.com au cele mai interesante sisteme de afisare a datelor colectate de la cumparatori. Nu departe de ele modcloth.com si zappos.com. Ca simplitate in afisare stau bine amazon.com si zappos.com.

5. Poze cu produsul direct de la cumparatori

2014-10-26_23-30-03

2014-10-27_0-36-39

Feedbackul este util, detaliile despre marime sunt si ele utile, insa o poza cu produsul pe cumparator face toti banii. La capitolul acesta betabrand.com rasplateste din plin cumparatorii care isi fac poze cu produsul si le publica pe platforma. De departe magazinul care profita cel mai mult de pe urma cumparatorilor este modcloth.com. In acest site unele produse au sute de reviewuri si cateva zeci de poze de la clienti. Nu doar ca afiseaza poze in comentarii, unele sunt legate de produse intr-un mod foarte elegant.

6. “Cabina de proba” – un altfel de suport in alegerea marimii

2014-10-26_23-05-23

virtusize.com este un tool bun pentru acoperirea globala, pe local insa se pot gasi si alte idei care se pot implementa cu un cost modic. Originals.ro demonstreaza ca se poate rezolva problema marimilor si altfel. Cabina de proba iti permite sa comanzi doua produse de marimi diferite si sa decizi dupa ce le incerci pe care-l pastrezi. Taxa de 9.99 lei este mai mult decat decenta pentru bataia de cap pe care o da alegerea unei marimi potrivite.

7. Quick view pe produse asemanatoare

qv-product page

Produse asemanatoare ofera majoritatea magazinelor in pagina unui produs in ideea de cross selling sau upselling. Insa foarte putine aleg sa nu poarte vizitatorul dintr-un produs in altul si ofera o vizualizare rapida. ae.com are cea mai interesanta vizualizare dintre toate. In fereastra ce se deschide ai tot ce-ti trebuie. In felul acesta vizitatorul paraseste pagina unui produs doar cand este sigur ca acela chiar nu este ce-si doreste.

Concluzii

Am petrecut multe ore in cautarea inovatiilor si in afara de cele de mai sus, majoritatea magazinelor au aceleasi directie in functiii si moduri de prezentare. Unii pun accent pe pozele foarte bune, altii pe informatii foarte detaliate, dar la final diferentele sunt minore. Focusul meu a fost doar pe ceea ce tine de prezentarea produselor si cresterea increderii pornind din acest punct. Nu doar asa se castiga increderea, dar prezentarea buna a unui produs este factorul care tine in primul rand utilizatorul pe site.

The following two tabs change content below.

Bogdan Pantoc

Web Analytics & Web Performance at Funnel
Autor al cartii Analiză Web – Descoperă tot ce trebuie să știi despre vizitatorii siteului tău. Specializat in web analytics, conversion rate optimization, usability si user experience, PPC.

  Autor:

Copyright 2017- Funnel Web Performance